Myslím, že není důvod tajit, že i když mám moc rád klasické benzínové i naftové automobily, jsem i velkým příznivcem elektromobilů… I díky svým dobrým instinktům věřím, že v této „technologii“ je budoucnost. Bude k ní sice ještě delší cesta, než si mnozí dovedou představit, ale cesta je to určitě správná. Už jen proto, že čím „zelenější“ elektrickou energii budeme do budoucna vyrábět, tím čistší a ekologičtější doprava pak bude. A že už to té naší Zemi opravdu dlužíme.
Bohužel současná „vládní garnitura“ v naší republice není zelené energii až tolik nakloněna jako vlády v jiných zemích. Ale jak se říká, každý by měl vždy začít hlavně od sebe. To ostatní už časem prostě přijde samo…
Co musí zvládnout můj vysněný elektromobil
Pár elektromobilů jsem si za poslední 2 roky už vyzkoušel a dospěl jsem k osobnímu názoru, že si svůj první elektromobil pořídím, až se mi zaprvé bude líbit, a zadruhé až bude umět na jedno nabití ujet minimálně něco přes 400 km. Není totiž moc komfortní vydat se třeba na návštěvu k rodičům a počítat s několika hodinovými zastávkami na dobíjení vozu. Sice si v té pauze stihnu napsat vždy nějaký ten článek, ale ani tak to ještě není optimální stav.
Jak se měnil v čase můj vysněný elektromobil
Mým prvním vysněným elektromobilem byla TESLA S, ale cenovka byla tehdy opravdu hodně vysoká a dostupnost vozu v našich končinách zase velmi nízká. Potom mě doslova nadchl model BMW i8. Ale ani zde to s cenou nebylo zrovna optimální, o dojezdu ani nemluvě… Dále jsem se „zamiloval“ do konceptu Škoda Vision iV a řekl si, že si prostě počkám na „opravdový elektromobil“ od Škodovky, protože co si budeme povídat, tak krásný koncept už Škodovka dlouho neměla. Bohužel podle prvních fotek produkčního vozu ŠKODA Enyaq už mé nadšení pomalu opadává, a i když jsem si řekl, že ho nebudu „odepisovat“, dokud si ho na vlastní kůži nevyzkouším – protože například ač je ŠKODA CITIGOe iV velmi malý vůz, tak jako městský elektromobil je i díky příznivé ceně doslova nepřekonatelný – může mě takto i Enyaq mile překvapit.
Ale zpět k elektromobilu mých snů, který se tedy v čase mění od Tesly S přes BMW i8, Škodu Vision iV – produkční verzi Enyaq, až po elegantní elektrické Volvo XC40 či překrásnou Mazdu MX30, která mě však hodně zklamala nejen svým malým dojezdem, ale i trochu hloupým vyjádřením automobilky, že tento dojezd je vlastně po všech stránkách optimální… Ale o tom podrobněji již brzy v obsáhlejším článku o elektromobilech dostupných na našem trhu.
Můj vysněný elektrický vůz LUCID Air
Nakonec jsem se dostal ke svému aktuálnímu vysněnému elektromobilu, kterým je neskutečně nádherný sportovně elegantní sedan LUCID Air, jenž bude dostupný i v rámci Evropy. Na ten si už teď můžete udělat rezervaci za 1.000 dolarů. Vůz by pak měl být na vybraných evropských trzích k dispozici už v roce 2021…
A jestli se líbí i vám, pak se těšte již brzy na obsáhlejší článek o tomto unikátním voze.